geneins

Alla inlägg under maj 2008

Av Lena Rydgren - 28 maj 2008 15:30

Onsdag 28 maj 2008


                                              Foto: Madeleine Lundh

Gangsterluvans Nellie Niagara 3:a ök med CK.



                                              Foto: Madeleine Lundh

Gangsterluvans Nobla Nicolett  2:a Btkl och cert


Vilken helg vi haft!! Tre underbara dagar i Karlskoga med fint väder, massor med hundar och treevliga människor, vad kan man mer begära.

Vi kom fram till Karlskoga i fredags kväll och med lite hjälp av goda grannar var förtältet på plats på rekordtid. Nu stundade det god mat som Eva trollade fram i vår husvagn, tur du var med, annars hade det nog blivit pizza. Därefter blev det promenad på området och påhälsning hos goda vänner, sent blev det också.... men vad gjorde det, vi skulle ju inte ställa ut på lördagen för då var det bara hannar. Så vi satt och beundrade sååå många snygga hanar hela lördagen, sen blev det bråttom!

Middag på Karlskoga hotell och jättetrevlig underhållning av Whisky and Dynamite. Hem igen till husvagnen och en sväng till andra husvagnar på lite förfriskningar, sent igen.....

Men nu var det söndag och Nellie skulle in i ringen. Ojoj, lite stressigt och nervöst blev det allt, men Anders på Gangsterluvans är ju lugn och han hade lovat ställa Nellie så vad jag var nervös för vet jag ej. Herregud 3:a i sin klass med CK och med 38 anmälda blev jag mer än nöjd, och tänk att syrran "Nikki" vann klassen och kom sedan 2:a med CERT i btlk. Det är KUL!!!!

Hann även med att ta några släktkort på Pappa Garcon, Mamma Indra och deras vackra döttrar.

Lyckliga över dagens bravader for vi hem och jag lovar, jag somnade trött och lycklig.

Nu ser vi fram emot lördagen då Nellie och jag kör hårt i Norrköping.
 

Av Lena Rydgren - 18 maj 2008 15:30

Söndag 18 maj 2008

 Nu har det gått några veckor sedan alla valpar flyttade, alla verkar ha kommit tillrätta i sina nya familjer och allt verkar ha gått jättebra, lugna trygga och stabila verkar dom alla ha blivit. Nellie och jag var till Larv förra helgen med Eva och Amica på utställning en "slät" etta blev det, men jättefin kritik fick hon. Nu i helgen var vi i skärgården och då passade vi på att ta ett nytt kort likadant som vi har på Geisha, Indra och Nellie fast nu med Indra, Nellie och Aragon. Idag var vi på vårens sista bernerträff i Finspång. Jättetrevligt förutom att Nellie hittade något mycket välldoftande att rulla sig i, men väl hemma blev det bad och nu är hon lika fräsch som innan .Nästa helg blir det Karlskoga, kul! Utställning, lydnad och massor med goda vänner, kan väll bara önska lite bättre väder så blir nog allt OK.

Av Lena Rydgren - 4 maj 2008 15:30

Söndag 4 maj 2008

Nu har då även Aston Martin flyttat, han åkte igår hem med sin nya husse och matte till Sundsvall, så nu har vi valpfritt, åtminstone igår kväll! Aragon kommer väll idag då matte jobbar men som sagt, igår kväll var vi valpfria för första gången på 10 veckor. Lite konstigt kändes det, men jag är sååå glad att alla valparna nu kommit dit de hör hemma. Jag önskar Er alla all lycka!!!!

Nu väntar vi med spänning på nästa helg då Nellie, Eva, Amica och jag åker på utställning till Skara. Bad och lite skönhetsvård blir vad vi ska syssla med fram tills dess.

Ovido - Quiz & Flashcards